رئیس اتحادیه سوپرمارکت داران و مواد پروتئینی تهران در خصوص مردمی بودن سوپرمارکت داران و ارتباطات صمیمی که این صنف با اکثریت جامعه دارد گفت: بیشترین تعامل در میان صنوف مختلف با مردم به سوپرمارکت داران و خوارو بارفروشان بر می گردد. صمیمیت و گرمی که بین افراد با این قشر از کسبه دارند به نسبت دیگر صنوف غیر قابل قیاس است
داود فکوری، رئیس اتحادیه سوپرمارکت داران و مواد پروتئینی تهران ادامه داد: با اینکه دنیا به سمت و سوی مدرنیته پیش می رود برخی تصور دارند با ورود فروشگاه های زنجیره ای، خرده فروشان و فروشگاه های مویرگی کم کم از دور خارج می شوند اما این تصور غلطی است؛ چرا که فروشگاه های زنجیره ای تنها ۲۰ درصد از فروشگاه ها را تشکیل می دهند و ۸۰ درصد دیگر در دست خرده فروشان است.
وی در مزایای سوپرمارکت ها مقابل فروشگاه های بزرگ ادامه داد: سوپرمارکت ها ۷۰ تا ۱۰۰ متر متراژ دارند و از قدیم آنچه را که مردم به صورت روزمره بدان نیاز دارند تمام و کمال به فروش می رسانند. در بسیاری از فروشگاه های زنجیره ای تنها دو برند از یک محصول وجود دارد؛ اما در سوپرمارکت ها در هر کالایی حداقل پنج برند وجود داشته و دائم در حال شارژ شدن است.
فکوری تصریح کرد: از سوی دیگر تعامل و دوستی که بین مردم و سوپرمارکت داران وجود دارد اصلا بین فروشگاه های زنجیره ای نیست و همین موضوع منجر به مراجعات روزانه بسیاری می شود.
رئیس اتحادیه سوپرمارکت داران و مواد پروتئینی تهران در ادامه تصریح کرد: ما باید در کنار فروشگاه های زنجیره ای با رقابت سالم ادامه دهیم. می توانیم بطور هم پارچه، همدست و هم صدا، زنجیره ای را بسازیم و یکدست عمل کنیم. سخت است اما شدنی است. اینجا فرماندهی به دست اتحادیه است؛ لذا چندی است که تلاش می کنیم با شرکت های تولیدی و پخش در خصوص حاشیه سود تعاملاتی داشته باشیم که در این صورت موفقیت در فروش دو چندان می شود.
فکوری با بیان اینکه مردم به دنبال یکپارچگی در قیمت ها، فراوانی برندها و کالاهای مورد نیازشان هستند افزود: به هیچ وجه معتقد به مقابله با فروشگاههای زنجیره ای نیستیم. هر دو در کنار هم باعث می شود تا خریدار انتخاب درست و شایسته را انجام دهد و هر گروهی خدمت و سرویس بهتری انجام دهد قطعاً موفق تر عمل می کند.
وی با تاکید بر اینکه به جای مقابله باید خودمان را قوی کنیم ادامه داد: از مدت ها پیش تمامی سوپرمارکت داران مجهز به دستگاه های پوز، صندوق های فروشگاهی، بارکد های حرفه ای و حسابداری هستند تا جایی هم که ممکن است شرایط راحتی را برای خرید افراد از جمله وجود سبد و چرخ خرید مهیا کرده اند. همچنین تنوع کالایی و تازگی اجناس نشان از توجه به سلیقه و نیاز مشتری دارد که می توان در سوپر مارکت ها به وضوح دید.
منبع: تیتر ۲۰